Vi kan ikke løbe fra det

Genbrug service

Det er helt rart at læse om nyopstart af butik i disse tider. Kjellerup har desværre emmet af butikslukninger, men nu har genbrugsbutik nr. 2 slået dørene op. Mon vi nu skal lave byen om til det nye Montmartre med kreativt miljø?? Allerede nu har vi to genbrugsbutikker (plus de 2-3 butikker der er drevet med frivillige for forskellige hjælpeorganisationer) og en vin-forretning.  Hvad med et galleri??

Avisen kommer ellers ikke med sprudlende nyheder for de ledige butiksuddannede. Jeg  har selv observeret det, som HK Handel fortæller:

– Mange forretninger dækker de lange åbningstider ind med fleksible og ofte unge løsjobbere….

Ved rigtig mange middagssamtaler er snakken kommet ind på: Butiksansatte. I butikker bliver man nærmest ekspederet af børn (måske er jeg bare tusse-gammel). Jeg har ofte oplevet uengagerede og uvidende butiksansatte.

Det skal siges, at jeg har oplevet rigtig god service og videbegærlige unge – Og de får også ros, hvis det sker. Desværre har jeg også oplevet direkte ringe service fra voksne. Jeg kan ikke med sikkerhed sige, om de var butiksuddannede, da det ikke lige fremgår af deres udseende.

Det sker usandsynligt ofte for mig, at jeg kommer hen og skal have en vare, hvor hylden er tom (måske med nogle papæsker, med vares navn påført). Når jeg får fat i en ekspedient, er dette mange gange svaret:

– Hvis hylden er tom, så har vi ikke flere!!

Kunne det måske tænkes, at der var kommet nye ind på lageret? Med mindre selvfølgelig at det er en tilbudsvare, som blev revet væk i morges, hvor hylden kunne have fået et ekstra skilt, hvorpå der f.eks. stod: ”Varen er udsolgt, beklager”.

I det mindste server den – for mig – dårlige nyhed, så det giver mig den illusion af, at du har undersøgt, om det rent faktisk står nogen på lageret eller giv mig et retursvar, som overbeviser mig om, at du har undersøgt det allerede (flere gange). Og budskabet skal overbevise mig om, at denne vare helt sikkert ER udsolgt.

Jeg ved godt, vi ikke kan være 100% toptunede hver dag.  Og jeg ved godt, der er nogle kunder, som er bundurimelige og forfærdelige, men når turisterne i Danmark også bemærker den manglende service, kunne det være, at vi skulle anskue det som en udfordring.

En ting ved jeg, hvis jeg får en god service, så bliver jeg i godt humør. Og er jeg i godt humør, så er min købelyst større.

Udgivet den 13. februar 2014 – Midtjyllands Avis

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vi kan ikke løbe fra det